Targowy weekend branży nieruchomości w całej Polsce właśnie się zakończył.

Pierwsza jesienna edycja za nami. W pawilonie nr 3 Międzynarodowych Targów Poznańskich swoją ofertę zaprezentowało blisko 120 wystawców. Wśród nich deweloperzy, agencje pośrednictwa nieruchomości, banki, firmy doradcze, a także firmy proponujące swoje usługi w zakresie aranżacji wnętrz i prac wykończeniowych. Poszukujący mieszkania, domu lub działki mogli więc liczyć na kompleksową obsługę oraz bogatą ofertę. Setki projektów oraz gotowe oferty mieszkań usytuowanych w różnych miejscach regionu były wzbogacone o liczne nowości i objęte licznymi promocjami, przecenami, ofertami last i first minute. Nie zabrakło także letnich wyprzedaży czy przecen metra kwadratowego ostatnich mieszkań w danych budynkach. Klimat targowy sprzyjał kupującym. Możliwość porównania wielu ofert, licznych promocji i przede wszystkim niepisana tradycja targowania cen oferowanych przez inwestorów, zadowoliły nawet najbardziej wymagających klientów. Deweloperzy również nie mogą czuć się poszkodowani – jesiennymi targami inaugurują najlepszy dla siebie okres. Zbliżający się koniec roku i wygasanie programu Rodzina na Swoim sprawiają, że jesień jest dobrym momentem na zakup nieruchomości. Najbliższe miesiące będą więc najbardziej pracowite, ale także najkorzystniejsze, zarówno dla branży, jak i jej klientów.

Okazja czyni …klienta

Stali wystawcy targowi nie zawiedli. Zagęszczenie promocji na metr kwadratowy było bardziej niż zadowalające. Swoje oferty zaprezentowali zarówno najwięksi poznańscy deweloperzy, jak i nowe, debiutujące dopiero firmy. Specjalne promocje cenowe przygotowała spółka Twoje M – Dla gości targowych przygotowaliśmy specjalną ofertę dotyczącą mieszań na Osiedlu Wiśniowym, gdzie już za 250 tys. zł brutto klient otrzymuje mieszkanie o pow. 69 m kw Zainteresowaniem cieszyła się także Villa Cascada, w której lokal o pow. 105 m kw jest dostępny już za 4.200 zł brutto za m kw – informowała Magdalena Czuryńska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu spółki Twoje M. – Nowością na targach były mieszkania w domach jednorodzinnych z ogrodami o powierzchni od 65 do 93 m kw i działkach od 316 do 661 m kw. Cena mieszkań wynosi od 268 tys. zł brutto. Ponadto pokazaliśmy projekty domów wolnostojących, bliźniaczych i szeregowych położonych w Poznaniu i okolicach – mówi Paweł Grzegorczyk, specjalista ds. marketingu Przedsiębiorstwa A.Grzegorczyk. Targi to także miejsce na debiuty nowych inwestorów. Jednym z nich była firma Eko Home, prezentująca domy jednorodzinne w zabudowie bliźniaczej i szeregowej w Czmoniu. – Każdy klient targowy może skorzystać z przygotowanej specjalnie na to wydarzenie promocji. Przy zakupie jednego z naszych domów, projekt ogródka i zagospodarowanie zieleni wokół domu otrzymuje gratis – mówi Marta Zarzycka, specjalista ds. sprzedaży w Eko Home. Tomasz Wnuk z firmy Kalbud Deweloper targi uważa za udane. – W tej edycji zwiedzający byli rzeczowi i skonkretyzowani. Dokładnie wiedzieli czego szukają. Klienci głównie pytali o mieszkanie w kredycie Rodzina Na Swoim. Wiedzą oni, że ten program kończy się w tym roku i chcą w ostatnim momencie z niego skorzystać. Tomasz Wnuk uważa, że klienci dalej są zainteresowaniu kupowaniem, ale do całości brakuje jedynie lepszej współpracy z bankami. – Po targach mamy wstępne rezerwacje na gotowe mieszkania na Osiedlu Kalinowym w Rokietnicy. Natomiast na teren naszej nowej inwestycji w Swarzędzu, zainteresowanych zapraszaliśmy na Drzwi Otwarte, które odbędą się w sobotę, 15 września. Spotkało się to z zadowoleniem i chęcią obejrzenia lokali na żywo – dodaje dyrektor ds. handlowych w Kalbud Deweloper. Dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszyły się także stoiska firm Jakon, Ataner, Family Hause czy Malta Fountaine.


Nie tylko foldery

Na targach nie trzeba było zbyt mocno wysilać wyobraźni, by zobaczyć swój wymarzony dom. Deweloperzy zrobili to za nas, stawiając na liczne wizualizacje. Inwestycje nie były prezentowane wyłącznie na papierze, w postaci folderów reklamowych, planów przestrzennych czy projektów, ale także poprzez makiety, które pozwalały spojrzeć całościowo na swoje przyszłe mieszkanie. To duża zaleta targów, ponieważ obraz jest zawsze bardziej bezpośredni niż słowa. Podjęciu właściwych decyzji sprzyjało także wsparcie merytoryczne. Przez cały weekend odbywały się bezpłatne seminaria branżowe. Zainteresowani mogli pogłębić swoją wiedzę z zakresu prawa, ale także dowiedzieć się na czym polega atrakcyjność inwestycyjna rynku mieszkaniowego w Polsce, jak powinien wyglądać prospekt informacyjny dewelopera, oraz z czym wiąże się koniec programu Rodzina na Swoim. Tradycyjnie najmłodsi goście targowi mogli skorzystać ze stoiska przeznaczonego specjalnie dla nich. Kolejna odsłona Targów Mieszkań i Domów już w październiku. Ciekawe, czym tym razem zaskoczą nas deweloperzy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *