Rekordowe projekty mostowe w Polsce, Europie, czy w Azji. Najwyższy most na świecie, najdłuższe mosty w Polsce. Teraz Mosty Gdańsk otworzyły oddział w Warszawie, by projektować również biurowce.

Rekordowe projekty mostowe w Polsce, Europie, czy w Azji. Najwyższy most na świecie, najdłuższe mosty w Polsce. Udział w niemal 80 procentach powstających obiektów mostowych w kraju, w tym strategiczne dla budowy autostrad A1, A2 czy A4 wiadukty. Teraz Mosty Gdańsk otworzyły oddział w Warszawie i będą projektować biurowce.

– Oprócz projektów konstrukcji mostów, rozszerzyliśmy działalność o projektowanie i realizacje inwestycji biurowych oraz przemysłowych. Obecnie negocjujemy kilka kontraktów w stolicy. Przy budowie będziemy wykorzystywać technologie, szeroko stosowane w inwestycjach mostowych, jak. użycie sprężonego betonu – mówi Andrzej Berger, wspólnik Mostów Gdańsk.
Mosty powstające na podstawie projektów spółki Mosty Gdańsk najczęściej wznoszone są w technologii nasuwania podłużnego. Przęsła budowane są na jednym z przyczółków mostu i stopniowo przesuwane na właściwe miejsce w konstrukcji. W porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, nasuwanie podłużne umożliwia organizację mniejszego placu budowy, zmniejszenie liczby rusztowań i szalowań i zapewnia wygodniejszy dostęp do dostarczanych na plac budowy materiałów do stawiania przęseł. Używany sprzęt pracuje przez cały czas w tym samym miejscu a efektywność pracy jest duża ze względu na powtarzalność cykli. Dodatkowo, elementy konstrukcji wytwarzane są na placu prefabrykackim i skutecznie chronione przed złymi warunkami atmosferycznymi, co zapewnia ich wysoką jakość.

***

Andrzej Berger – jest twórcą m. in. dwóch z siedmiu pylonów słynnego wiaduktu Millau nad doliną rzeki Tarn we Francji (Viaduc de Millau). Jest to najwyższa konstrukcja tego typu na świecie – z najwyższy filarem o wysokości 341 m. Dla porównania – Wieża Eifella ma „tylko” 320 m wysokości. Długość całkowita wiaduktu wynosi 2460 m. Pracował również przy takich ambitnych projektach jak Most Rion-Antirio im. Chariosa Trikupisa w Grecji, otwartym na igrzyska olimpijskie w Atenach w 2004 roku – w chwili otwarcia najdłuższym na świecie mostem wantowym; Most Kamieniarzy (Stonecutters Bridge) w Hong-Kongu, łączącym Nam Wan Kok z wyspą Tsing Yi i Wyspą Kamieniarzy, swego czasu drugim najdłuższym mostem podwieszanym na świecie (1596 m długości). Andrzej Berger był zaangażowany w budowę większości dużych obiektów mostowych w Polsce, m. in. Węzłów Marsa i Czerniakowska na Trasie Sierakowskiej w Warszawie, Mostów w Płocku, Wrocławiu, Puławach, Kędzierzynie-Koźlu, Toruniu, Koninie, Kwidzynie oraz wiaduktów – nad linią PKP w Legionowie, na Autostradzie A1 w Gdańsku, Gliwicach oraz na Autostradzie A4 na trasach Wrocław-Katowice i Dębica-Rzeszów.


Most Unii Europejskiej przez Wartę w Koninie – pierwszy most typu extradosed w Polsce (łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego)

źródlo: www.otwarty.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *