Nie można na to pozwolić. Pozycjonowanie trzeba też dopasowywać do działania klientów i mieć na uwadze to, że każdy rynek rządzi się swoimi własnymi prawami. To, co sprawdzało się w przypadku, na przykład, sklepu z dywanami, niekoniecznie musi się sprawdzać w przypadku deweloperów czy osób, które handlują przedmiotami bardzo luksusowymi. W końcu strony internetowe są naprawdę bardzo różne, a proces pozycjonowania witryny może trwać bardzo długo – co też ma znaczenie w przypadku takiej branży jak deweloperka, gdzie bardzo często czas jest raczej przeciwnikiem niż sojusznikiem. Co warto wiedzieć konkretnie o pozycjonowaniu stron, które należą do dewelopera? Przeczytaj i poszerz zakres swojej wiedzy. Naprawdę warto!

  1. Serwis dewelopera

  2. Pozycjonowanie stron należących do dewelopera

  3. Intencje potencjalnych klientów

  4. Kwestie czasowe – SEO a strony dewelopera

  5. Lokalne pozycjonowanie

Jak wygląda serwis dewelopera?

Generalnie oferta deweloperska może być skonstruowana na trzy różne sposoby – a każda struktura strony dewelopera jednoznacznie wpływa na pozycjonowanie właśnie. Może być tak, że każda inwestycja to osobna strona – to stosunkowo często spotykany model. Może jednak zdarzyć się też, że wszystkie inwestycje danego dewelopera znajdują się na jednej stronie, wbudowane są w jej strukturę. Może się też zdarzyć miks obu tych wersji – sytuacja, w której informacje na temat inwestycji znajdziesz zarówno na osobnych, przeznaczonych specjalnie im stronach, jak i na stronie samego dewelopera. Pozycjonowanie strony dewelopera w dużej mierze zależy od tego, jak wygląda serwis. 

Na czym polega pozycjonowanie stron dewelopera?

Generalnie należy pilnować, by strona posiadała wartościowe z punktu widzenia pozycjonowania treści. Każda strategia na pozycjonowanie stron dewelopera musi być bardzo dobrze przemyślana. Strona dewelopera rządzi się bowiem własnymi prawami, a potencjalny klient musi jak najszybciej odnaleźć interesujące go informację. Należy zbudować odpowiednią popularność danej strony. A tutaj trzeba naprawdę przemyślanej strategii. Dobrze może zadziałać udzielanie się na forach branżowych, polecenia ze strony kontrahentów czy partnerów biznesowych. Chodzi w końcu o budowanie linków zwrotnych. Tak samo dobrze zadziałają artykuły sponsorowane i publikacje na portalach związanych z szeroko pojętym budownictwem. Linki zwrotne muszą być wartościowe i rozpowszechnione – tylko takie lubiane są przez google. Możesz też zamieszczać oferty w serwisach ogłoszeniowych pośredniczących w działaniach, które odbywają się na tym rynku związanym z nieruchomościami. Pomocna na pewno będzie też optymalizacja wizytówek google – w branży deweloperskiej, zresztą też nie tylko tam, ma to ogromne znaczenie. Zawsze warto na stronie dewelopera podkreślać też stan sprzedawanych inwestycji – w przypadku dewelopera takie szybkie poinformowanie klienta czy ma jeszcze szansę na skorzystanie są bardzo ważne. Dlatego strona inwestycji w branży nieruchomości zawsze musi być najbardziej aktualna – niezależnie od tego czy chodzi o stronę dewelopera, czy o konkretną stronę danej inwestycji. Pamiętaj też, że bardzo liczy się tematyczność linkowanych podstron serwisu dewelopera. Na stronach deweloperów mus być możliwość szybkiego zdobycia informacji. Przy zakupie mieszkania to bardzo ważne.

 

 

 

Jakie są intencje potencjalnej klienteli?

Generalnie trzeba sobie zdawać sprawę, że w rynku nieruchomości klienci mogą działać naprawdę na różne sposoby. Dlatego sprawdzaj się może pozycjonowanie lokalne. Dzieje się tak wtedy, gdy klient wpisuje w wyszukiwarce google słowo „deweloper” i podaje nazwę interesującego go miasta. Może też operować nazwą danej inwestycji, bo gdzieś już ją słyszał – dlatego tak ważne są tutaj odpowiednie słowa kluczowe. Może też szukać po słowach „kawalerka łódź bałuty”, ale tutaj nie ma pewności czy chodzi mu o dewelopera, czy raczej chce coś sprzedać lub wynająć – dlatego w tym przypadku w top dziesięć wyszukiwań w google nie znajdzie się żadnego dewelopera. Tak samo w przypadku, gdy słowa kluczowe to „sprzedam” lub „kupię” – tutaj najczęściej pojawiają się różnorodne serwisy z ogłoszeniami. 

Pozycjonowanie dewelopera lokalnie

Proces pozycjonowania lokalnego ma to naprawdę ogromne znaczenie. W końcu właśnie lokalnie bardzo często wyszukiwane są konkretne inwestycje danych deweloperów. Tuta bardzo pomagają wizytówki – wspomagają proces pozycjonowania lokalnego a ich uzyskanie wcale nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać. Właściwie każdy deweloper może – a nawet powinien -mieć takie profile. Dla swojej głównej strony, jak i dla konkretnych inwestycji. Wtedy dużo łatwiej o wysłanie zapytania ofertowego do konkretnej inwestycji. Lista inwestycji lokalnych też powinna być bardzo dobrze widoczna – liczy się zbudowanie funkcjonalnej strony i pozyskiwanie wartościowych linków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *