Pomimo tymczasowego wstrzymania robót w miejscach, gdzie odnaleziono niewybuchy z czasów II wojny światowej, prace na obu brzegach posuwają się ciągle do przodu. Praca wrze również na środku Wisły.

W okolicach placu Daszyńskiego nieprzerwanie trwa budowa sieci gazowej i prowadzenie światłowodu. Nieco dalej w miejscu, gdzie powstanie estakada Żółkiewskiego, wykonano kolejne siedem sztuk pali wierconych, a przy budynku ZDZ zasypano studnię S-5.

W związku z budową prawobrzeżnych estakad E1 i E2, w tym tygodniu robotnicy wykonali zbrojenie ławy fundamentowej podpory P3. Podobnie podpory lewobrzeżnych estakad E3 i E4 są zbrojone i izolowane. Dodatkowo na podporze 34-tej wykonano test statyczny, a na 30-tej przedłużono pręty zbrojeniowe metodą spawania.

W przyszłym tygodniu zakończą się prace przy przebudowie gazociągu wzdłuż ciągu pieszo-rowerowego co wiązało się utrudnieniami w ruch. Jednocześnie realizowane są prace przygotowawcze do rozpoczęcia wykopów pod przyszłe tunele, które przecinać będą pl. Daszyńskiego.

Po lewej stronie Wisły rozpoczęły się prace rozbiórkowe budynków komisu samochodowego, budynków po firmie Kabo i Termbudu oraz nieruchomości przy ulicy Otłoczyńskiej 84. Trwa układanie wodociąg przy ulicy Rudackiej, a wzdłuż ulicy Dwernickiego i na rondzie Łódzka trwają prace ziemne. Wykop pod przyszłe przejście podziemne w okolicach ul. Rypińskiej został już odwodniony. Robotnicy użyli do tego igłofiltrów. Umożliwi to prowadzenie dalszych prac a w szczególności wykonanie płyty dennej przyszłego przejścia.

Kontynuowane są również prace przy wykonywaniu „sztucznej wyspy” w nurcie Wisły. Z zakotwiczonej na środku rzeki barki zagłębiono w dno, już do połowy wysokości, stalowe ścianki. Będą one tworzyć obudowę wyspy, na której stanie główna podpora mostu.

W 28 tygodniu budowy wykorzystano aż 84 sztuki pali prefabrykowanych, a na pale wiercone zużyto 79 m3 betonu i prawie 9 ton stali zbrojeniowej. Od rozpoczęcia prac przy nowej przeprawie zużyto w sumie 2496 m3 betonu i aż 150 ton stali zbrojeniowej, a to dopiero początek budowy.


Projekt „Budowa mostu drogowego w Toruniu wraz z drogami dojazdowymi” współfinansowany przez Unię Europejską

ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Miejski Zarząd Dróg w Toruniu, Biuro Realizacji Projektu Mostowego, ul. Grudziądzka 159, 87-100 Toruń, tel. 056-66-93-100

www.mzd.torun.pl, www.most.torun.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *